Projekty Ogólnopolskie

Realizując kolejne projektowe zadania „EUROPA I JA” poznaliśmy tym razem

podstawowe nazwy liczb w języku hiszpańskim.

Opr. p. Viola Skorulska


Kolejne zajęcia z ogólnopolskiego projektu dla świetlic pt. „Świetliczaki na tropie przysłów” miały na celu omówienie przysłowia: „Kto pyta, nie błądzi”. Uczniowie dowiedzieli się co oznacza to przysłowie, wysłuchaliśmy wiersz Jana Brzechwy o tym samym tytule oraz zrobiliśmy komiks związany z bezpieczeństwem.

Opr. Patrycja Dobrzyńska


Projekt „Kreatywne Prace Plastyczne „. W kwietniu dzieci wykazywały się kreatywnością w technice akwareli. Farby wodne bardzo podobały się dzieciom i powstały piękne prace.

Opr. Maja Rucińska i Małgorzata Pituła


Kolejne zajęcia z cyklu „Świetliczaki na tropie…” tym razem dzieci poznały przysłowie: „Jeśli wejdziesz między wrony musisz krakać jak i one”. Po wyjaśnieniu znaczenia tego przysłowia, rozmawialiśmy o zasadach savoir-vivre w różnych zakątkach świata. Wspólnymi siłami stworzyliśmy szkatułkę szczęścia z pozytywnymi myślami. Na koniec zaśpiewaliśmy piosenkę dla dzieci pt. „Savoir-vivre” – Zozi.

Opr. Agnieszka Górecka


Uczniowie klas I-III uczęszczający do świetlicy biorą udział w XVI Edycji programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Podczas zajęć odbywających się w ramach projektu poruszamy tematykę ekologii i życia w zgodzie z naturą.

Opr. Marzena K. i Alina W.


W ramach realizowanego w świetlicy projektu „Świetliczaki na tropie przysłów” ostatnio poznaliśmy filipińską bajkę pt. „Nie wszystko złoto, co się świeci”, braliśmy udział w dyskusji, jak również próbowaliśmy uzyskać złoty kolor mieszając pastele na kartach z treścią przysłowia. Chętni wykonali ilustrację do fabuły ciekawego opowiadania o królu, jego trzech synach, przyszłych księżniczkach, złotym zamku i…małpce. O tym wszystkim możecie w świetlicy przeczytać sami.

Opr. p. Danuta Jawornicka


Kolejnym zadaniem projektu EUROPA I JA jest poznanie „kogoś ważnego” z Hiszpanii. Dlatego też najpierw obejrzeliśmy film o Antonio Gaudim, a następnie próbowaliśmy tworzyć, tak jak on – mozaikowo.

Opr. p. Viola Skorulska


„Świetliczaki na tropie przysłów”

W ramach projektu ogólnopolskiego pt. „Świetliczaki na tropie przysłów” poznaliśmy kolejne przysłowie, które brzmi: „Kłamstwo ma krótkie nogi”. Dowiedzieliśmy się, co ono oznacza, oraz przypomnieliśmy sobie bajkę o „Pinokiu”, która była idealnym przykładem dla dzieci. Rozwiązaliśmy quiz wiedzy ogólnej, a uwieńczeniem zajęć były zajęcia plastyczne przedstawiające kukiełkę Pinokia.

Opr. Patrycja Dobrzyńska


„Świetliczaki na tropie przysłów”

W tym tygodniu, uczniowie klasy 2c po raz kolejny wzięli udział w ogólnopolskim projekcie: „Świetliczaki Na Tropie Przysłów”. Tym razem poznawaliśmy znaczenie przysłowia: „Być w Rzymie i papieża nie widzieć”. W ciągu jednych zajęć odwiedzaliśmy największe zabytki Europy. Poznaliśmy historie i ciekawostki na ich temat. Następie wspólnie stworzyliśmy krzyżówkę z hasłem: „W Europie na urlopie”.

Opr. p. Agnieszka Górecka


Pracę pt. KOSMOS wykonane w marcu w ramach projektu „Kreatywne Prace Plastyczne”. Dzieci rysowały kredkami świecowymi swoje wyobrażenie kosmosu, a następnie malowały farbami wodnymi.

Opr. p. Gosia P. i Maja R.


Kolejnym zadaniem projektowym „EUROPA I JA” jest przygotowanie hiszpańskiego posiłku. Zdecydowaliśmy wspólnie, że zrobimy malutkie przekąski – kanapeczki nazywane po hiszpańsku TAPAS. Smacznego!

Opr. p. Viola S.


Kolejnym projektowym zadaniem, jest wysłanie pozdrowień do szkoły w Bochotnicy ( Kazimierz Dolny), która jest organizatorem projektu EUROPA I JA. Pozdrawiamy Was serdecznie z Zielonej Góry!

Opr. p. Viola S.


Prace plastyczne wykonane przez pierwszaki w lutym w ramach projektu „Kreatywne prace plastyczne „. Smoki malowane kredkami świecowymi na papierze ściernym.


W lutym odbyły się kolejne zajęcia z Ogólnopolskiego Projektu dla świetlic pt. „Świetliczaki na tropie przysłów”. Wspólnie poznaliśmy przysłowie: „Strach ma wielkie oczy”. Dowiedzieliśmy się co ono oznacza na podstawie krótkiego filmiku oraz wybranego fragmentu książki Magdaleny Młodnickiej pt. „Strach ma wielkie oczy”. Uwieńczeniem naszych zajęć było stworzenie wystawy z miejscami, które wydają się nam groźne i straszne. Dodatkowo odbyły się zajęcia na podstawie gry karcianej pt. „Wyturlaj potwora”.

Opr. Patrycja Dobrzyńska


ŚWIETLICZAKI NA TROPIE – PRZYSŁÓW

Uczniowie naszej świetlicy zostali zaproszeni do ogólnopolskiego projektu pt. ŚWIETLICZAKI NA TROPIE – PRZYSŁÓW. Jest to już kolejna edycja. W tym roku, dzieci poznają czym są przysłowia. Zajęcia prowadzą: pani Agnieszka, pani Danusia i pani Patrycja.

„Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. Po przeczytaniu książki pt. „Tygrys i przyjaciele”, dzieci miały za zadanie odpowiedzieć na pytanie: „kim jest przyjaciel?”, a następnie wyjaśniły znaczenie wyżej wymienionego przysłowia. Dzieci wspólnymi siłami stworzyły obraz bajkowych przyjaciół, czyli – Kubusia Puchatka, Prosiaczka, Tygryska i Kłapouchego. Następnie napisały listy do swoich najlepszych przyjaciół oraz wykonały dla nich drobny upominek. To były naprawdę bogate zajęcia.

Opr. Agnieszka Górecka


Nasza Świetlica bierze udział w Ogólnopolskim projekcie świetlic: „Świetliczaki na tropie… przysłów”. W związku z tym, uczniowie klasy 2c mieli możliwość wziąć udział w zajęciach przygotowanych przez panią Agnieszkę, na których dowiedzieli się czym są przysłowia. Nauka przez zabawę brzmi wspaniałe, prawda? Tak było i tym razem. Dzieci poznawały nowe przysłowia dzięki takim zabawom, jak kalambury, czy quizy. Na koniec, by utrwalić zdobytą wiedzę, uczniowie mieli za zadanie dopasować wyrazy tak, by tworzyły poznane przysłowia.


W styczniu dzieci wykonały następujące prace w projekcie: „Kreatywne Prace Plastyczne”. Temat: „Dzikie zwierzęta w pastelu”.

Mali artyści to: Zosia K., Leon L., Kaja, Hania K., Tomek Sz., Roksana, Julian, Ala, Idalia, Stasiu. Wszystkie dzieci z klas pierwszych.


„Veo veo que ves” – „Popatrz popatrz co to jest” to hiszpańska zabawa muzyczno – ruchowa którą poznały nasze świetliczaki w ramach projektu EUROPA I JA.


Zadanie grudniowe w projekcie Kreatywne Prace Plastyczne – „Miasto zimą „. Prace wykonały pierwszaki: Ola N., Roksana, Zuzia D., Tomek T., Patryk, Leon L., Kaja, Idalia, Sara.


W świetlicy dla starszych uczniów ruszyła kolejna, czwarta już edycja projektu ogólnopolskiego pt. „Świetliczaki na tropie… przysłów”. W tym roku poznajemy przysłowia, rozwijając przy tym wyobraźnię oraz zdolności manualne. Koordynatorem Projektu jest p. Agnieszka Górecka. Projekt prowadzą p. Patrycja Dobrzyńska oraz p. Danuta Jawornicka.


Dzieci z młodszej grupy przygotowały prace w ramach projektu: „Kreatywne Prace Plastyczne”. W listopadzie dzieci poznały technikę malowania plasteliną. Temat: Abstrakcja.


Buen dia! W październiku ruszyła już trzecia edycja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i Ja”. We wcześniejszych latach udało nam się poznać Włochy i Wielką Brytanię. Teraz chcemy zachęcić do poznawania kolejnego europejskiego kraju. W tym roku szkolnym uczniowie z klasy drugiej będą poznawać Hiszpanię: ciekawostki, potrawy, zwierzęta, rośliny, zabawy, tańce itp. Nos vemos w naszej świetlicy! Koordynatorką projektu w roku szkolnym 2023/24 jest p.Violetta Skorulska


W październiku zapoznaliśmy się z techniką malowania na podkładzie z fazy bawełnianej. Podkład był wykonany samodzielnie przez dzieci, a potem powstały piękne bukiety jesienne.


We wrześniu dzieci poznawały technikę „mokre w mokrym”.


W tym roku szkolnym dzieci ze świetlicy klas 1 uczestniczą w IV edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego – „Kreatywne Prace Plastyczne”. Celem projektu jest wspieranie rozwoju kreatywności. W każdym miesiącu na dzieci będzie czekało nowe zadanie rozwijające wyobraźnię i zachęcające do wyrażania ekspresji. Zajęcia prowadzone są przez: p. Maję Rucińską i p. Małgorzatę Pituła.